Verstva in etika
Verstva in verske tradicije v zgodovini in danes vplivajo na način soočanja ljudi z eksistencialnimi, nazorskimi in etičnimi vprašanji; kako si jih postavljajo in kako si nanje odgovarjajo. Vpeta so v zgodovino kultur in civilizacij, ki so jih sokonstituirale. Njihovo poznavanje je pomembno za posameznikov osebnostni razvoj tako v njegovi intelektualni kot vrednostni razsežnosti.
Verstva in etika | Triletni predmet, lahko tudi krajši |
DRUŽBOSLOVNO HUMANISTIČNI SKLOP | Verstva in etika 7.r, 8.r, 9.r |
Učni načrt | |
Predmet je trileten, lahko pa je tudi krajši. Učni načrt omogoča učencem smiselno izbirati predmet tudi le za eno ali dve leti, čeprav je njegov namen celoviteje uresničen v triletnem obsegu.
Verstva in etika I – 7. razred
Obravnava se svet v njegovi raznolikosti, v kateri živimo. Vodilni motiv je navajanje in usposabljanje za dojemanje raznolikosti verstev kot sestavine raznolikosti sveta, za soočanje z različnostjo vzorov in vzornikov, iskanje lastne identitete ob spoznavanju različnosti drugih.
Verstva in etika II – 8. razred Obravnava se skupnost. Sprašujejo se po skupnostih, v katerih živimo, po pogojih in posledicah skupnega življenja. Pri obravnavi verstev so zato v ospredju verske skupnosti, njihov odnos do drugih skupnosti, vrednote in etika medčloveških odnosov različnih verstev.
Verstva in etika III – 9. razred V ospredju je oseba, njena odgovorna dejavnost v svetu in skupnosti, kritično presojanje vrednot in življenjskih okoliščin ter pripravljenost za dialog, komuniciranje in sporazumevanje.